Jakthundar och spöregn

Sitter och har bara tråkigt........
Hasse sitter i styrelsemöte via Skypen, det har ösregnat ute så någon promenad med barnvagnen blir det inte heller.
Nu ser det ut att börja klarna lite grann - jag hoppas vi åtminstone får "vanligt" regn iställer för skyfall så man kan ta en promenad med hundarna senare idag.
Rasmus leker just nu så snällt med Perra. så jag kan ta mig några minuter vid datorn.

Igår steg jag upp kl. 04.00 och for till skogs med Snobben.
Något harderv förväntade jag mig så klart inte med en 4-månaders valp, men det är ack så viktigt med skogsträning om det i framtiden förhoppningsvis skall bli den jakthund man hoppas.
Någon harpalt såg vi inte till, även om Snobben två gånger verkade ha ganska ordentliga slag.
Han är riktigt duktig - var ut på någon söktur då han inte syntes till på någon minut, han använder näsan och söker hela tiden.
Inget lekande med kottar och annat - så jag tror alldeles bestämt att matte kommer att få bästa harhunden i huset inom en framtid........
Vi ska nog visa husse att vi kan........
Vi var hemma lagom för att väcka Perra vid 07-tiden.



Hasse blev sen igår - hade gott om bröd att dema bort - så det blev inte ens en promenad med hundarna sen han kom hem.
Men nu ser ju regnandet ut att avta - så det blir väl en prommis före middagen hoppas jag.

Nu kallar småcheferna, så det är bäst att pallra sig från datorn.

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Gunela

Så det blir du som "ska ha" Snobben. Så spännande att följa era bravader!

När ska Jenna och Onni löpa?

Våra wincentvalpar - mums!

2009-09-06 @ 10:27:25
URL: http://hemsida.net/kolbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0