Längesedan

Tja - det var ju ett tag sen jag hoppade med mina kråkfötter i bloggen - och när jag nu lovat att göra det, så ska jag försöka få till ett inlägg.
Har ju hänt MASSOR sen jag skrev sist.
Först gäller det att försöka komma ihåg i alla fall någonting som hänt sedan senaste inlägget......och plötsligt då man försöker aktivera dom små innanför pannbenet och dom börjar fungera så inser man att.........himmel - ALLT DET orkar jag väl inte skriva ner bara så här nu på en gång.
Plötsligt inser ju t.o.m jag hur länge sedan jag skrivit.
Och att man ändå trots allt kanske är en aktiv dam i sina bästa år som orkat och hunnit med allt det......kan ju knappast vara på något annat sätt.....

Jag kan ju börja med att berätta att jag varit datorlös ett bra tag. Fast egentligen så ljög jag så det stod härligt till alldeles nyss.
Dator har jag ju i en annan byggnad på gården.
Men när jag menar datorlös så menar jag att min dator inne varit på rep ett par månader. Och att gå ut och sätta mig vid datorn ute i stugan ids jag bara inte. Är bara så omständigt ( tja - där kom något relaterat till min dagsålder fram igen.....suck....)

Har även varit sjuk - eller kanske inte sjuk - men min rygg och mina axlar kommer ju inte alltid överrens med vad min hjärna vill - så felet har legat där.
Har m.a.o haft besvär med axlarna och ryggen. Har blivit lovad operation av första axeln så fort jag känner att jag klarar av Rasmus med bara en arm. När nu det ska bli.
Man kan väl lugnt säga att han är i en ganska aktiv ålder just nu. Att vara med honom en hel dag kan man bara sammanfatta med: att jag har aldrig gjort så lite under en dag och varit så slutkörd då klockan börjar närma sig 19.00 som jag är nu.
Jag får ingenting gjort - men är alldeles slut på kvällarna.
Rasmus är egentligen en väldigt snäll pojke - men han vill ju att man är med i diverse aktiviteter helst hela tiden. Nu kan man apdansen, Imse Vimse Spindel, Kurragömma, Jaga-mig och tusen andra saker som man trodde att man "gjort bort" för massor av antal år sedan.
Sen har han en vilja av stål och är just nu inne i en period av "kan-själv"......kan-äta-själv, kan-klättra-själv, kan-hämta-saker-ur-skåpen-själv, kan-måla-med-tuchpennor-själv och massor av annat som han kan alldeles själv utan någon hjälp från någon.....är ju roligt ibland, men inte alls roligt alltid.
Men söt är han!!!


Rasmus kan äta själv.........


Jakten har väl gott bra i år. Affe ståtar ju med sin andra seger i rad i Gränsälvskampen 2009.



Detta år gick Gränsälvskampen på finska sidan. Affe fick en 1+2 efter finska regler - vilket innebär 120 minuters drev inom 3.5 timme. Två släpp, som kan resultera i två pris. Affe drev fortfarande hare nr.1 när första provtiden gick ut - vilket resulterade i 2:a priset. På släpp 2 drev han fullt och till ett 1:a pris. Blev även ett CACIT.
Det svenska laget vann även totalt - ni är såååå duktiga !!!!!

Flera Affe-barn har åxå visat framtassarna i harskogarna i höst.
Greta ur första Affe-kullen har startat på jaktprov med 1+3.
Våran egen Pia är vi mycket, mycket nöjda med. Likaså med Sbobben. Bägge inger srora förhoppningar inför nästa års jakt.
Ur övriga kullar har flera haft riktigt bra drev - vi önskar alla Affe-avkommor och deras ägare ett stort lycka till under 2010!!!!




Evelina - Hasses barnbarn växer åxå - hon är en riktigt söt karamell som charmar alla med att alltid vara så glad. Här ovan har Rasmus en liren diskussion med henne - månne han berättar att hon inte på några villkor får leka med hans leksaker.....han är nämligen just nu väldigt svartis och Evelina får inte låna någonting som han anser vara sitt......

Har hunnit vara till Kiruna och dömt på Kiruna SSRK:s inoff. uställning - en mycket trevlig tillställning med härliga lokaler och massor av trevliga arrangörer!!! Tack Hjördis för at du tog så väl hand om oss.
Många trevliga hundar att klämma & känna på och en segrare (korthårig Vorsteh ) med en underbar silhuett och som hade rörelser som man inte kunde annat än bli bedårad av!!!

Så har även en mycket efterlängtad goldenkull fötts hos oss på kennel Millhunter's den 27/12.
1 pojke och 6 flickor.
Det är "bara" 15 år sedan jag hade min 10:e och senaste goldenkull.......
Nu var väl inte planerna att para just Lee just nu - meningen var att hon skulle ut och meriteras på både lydnad och agility, samt ställas under 2010. Men ibland så råder man inte på omständigheterna - så det blev en valpkull på henne nu.



Naturligtvis är dom bedårande fastän dom ännu mest liknar små råttungar. Visserligen väldigt söta råttungar......
Kommer bilder på dom framöver så klart.......

Har hunnit ut och jobba med event några dagar under December - himla roligt,  blev många mil då jag besökte återförsäljare/ombud med info. åt Telia runt om i Norrbotten.

Nä - nu blir det snarklådan - nu orkar inte min lilla hjärna med något mera ikväll.
Passar på att önska er alla ETT GOTT NYTT ÅR!!!!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Therese

Stort grattis till de små goldisarna!!

2010-01-03 @ 22:56:08
URL: http://www.gladjedalen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0