Kortisonhund

Ja, usch, inte är det roligt med kortisonbehandlade hundar.
Jag kan intyga det.
Disa går på en mycket hög dos kortison och dygnet blir därefter - hon tar snart knäcken på mig.
Bara nattetid hinner hon tömma två hundskålar vatten - och pissar ju därefter.
Skulle vi inte bo som vi gör så vet jag inte hur jag skulle orka.
Stackars er som bor i lägenhet och kanske har samma problem, jag förstår att ni lätt vinner vilken snabbast-att-klä-på-sig tävling som helst.
Jag öppnar bara altandörren och släpper ut henne eftersom vi har ganska stort inhägnat på baksidan av huset.
För det ska gå undan när hon vill gå ut om inte pinkpölen ska hamna på golvet. Vilket den gör ganska ofta. Aldrig har jag trott jag ska nöta ut en skurmopp på några dygn - men snart är det faktiskt så.
Jag skulle behöva söka sponsring av Ajax eller Vim, det går hur mycket skurmedel som helst.

Ungefär varje halvtimme ska hon ut och kissa, den lilla stackaren.
Ibland oftare.
Idag börjar vi dock dra ned på dosen - men det är 25 dagar kvar på den, så efter det kommer jag att kunna precis allt som har med hundkiss att göra.
Fast det vet jag ju egentligen redan - det är ju inte hennes första kur.

Det känns inte alls roligt med lilla, söta Disa.



Här poserar hon med sin nyrakade nacke sedan dom tagit ryggmärgsprov på henne på Djursjukhuset.
Man ska sannerligen inte vara fattig, och definitivt inte ha en oförsäkrad hund.
7805:- kostade sista veterinärbesöket.
Försäkringen täckte ju så klart en del, men det gräver ändå stora hål i den redan tunna plånboken sedan mediciner och sjävrisken tagit sitt.

Nej - jobbigt är det, vi vet ju inte hur det blir med Disa framöver, nu hade hon sist  menignit (hjärhinneinflammation) i November, så skoven ligger ju tätt nu.

Men vi älskar den lilla rackaren, vi vill ju att hon ska leva ett långt och friskt liv tillsammans med oss och "flocken" - men det gör så ont att se hur dålig hon blir när menigniten kommer.

Nu ska jag gå pussa på henne en stund.

Ha det bra allihopa



Kommentarer
Postat av: Madeleine o två flatdamer

Usch jobbigt med så sjuk hund! Min bror har en weimaran som efter besök i stömsholm konstaterades ha hjärhinneinflamation, 6 månader gammal och en massa energi i kroppen.. Ätit kortison sen början av december, stor som en tunna och konstant törstig.. dessutom bor dom på 8e våningen..:S Har själv två hundar så man kan nog skatta sig lycklig att dom peppar peppar inte varit så allvarligt sjuka, inte kul å se.. :/ Hoppas att hon tillfrisknar och lycka till med det övriga hund och familjelivet! //Madeleine

2009-03-30 @ 15:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0