Stressigt

.....känns allt just nu.
Mycket diverse med Perra - vissa saker som får en att känna sig lite nere.
Känns inte alls bra med besked som inte är positiva då det gäller barnen.
Perra har väl fått sin beskärda del av allt tråkigt tycket man - men ibland så är livet bara så orättvist.
Nu har vi fått remiss till ortoped och ortopedtekniker, så vi får se vad dom säger.

Det har varit mycket med allt - dygnet skulle behöva minst 12 timmar till för att man skulle känna att man något sånär åtminstone hinner med det väsentliga.
Min tvätthög är farligt stor - Sandsjärvsberget är litet i jämförelse.
Helst skulle jag bara knöla ner allt i en sopsäck och stoppa den i gröna tunnan - men vi är redan nog nakna i avsaknad av rena kalsonger, trosor och diverse kläder.
Varför kunde man inte vinna några miljoner?????
Då skulle det vara så jäkla enkelt - alla strumpor och skitiga plagg direkt i sop-Otto, sen bara en ny beställning från H & M eller Ellos.....så enkelt, eller........

Man får väl bli en sådan där som bara duschar & byter kläder till jul & nyår så fixar det sig.

Mina damråttor har varken blivit gråhundsvalpar (tyvärr, jag vill så gärna ha en riktig älghund ) eller aveslutvärderade - ändå förökar dom sig i enorm hastighet.
Skulle alla vara så fertila......
Dom ligger där i stridsställning under varenda säng, soffa och trånga utrymmen och bara väntar på att få anfalla och bita mig i fötterna.
Odrägliga, små varelser, som jag inte alls kommer överrens med.....dammsugaren är totalt obildbar och odresserbar, skall den göra sitt jobb så får man minsann vara med - men man hinner ju inte......

Hasse har hunnit vara en hel del i skogen.
Ha, ha,så jag ljög.
En hel del......hmmmmm....han är ute varenda dag, eller varenda morgon så tjuter hans alarm för uppstigning och harjakt.
Jag har väl försökt hänga på om det alls funnits en lucka, eller - jag har tagit mig luckor.
Man måste ju faktiskt andas åxå ibland.


Efter en tur genom ris och myr måste man pusta en stund




En stunds vila; Affe, Rasmus och jag




Valparna; Snobben och Pia fungerar bägge två riktigt bra.
Pia har en enorm energi och arbetar energiskt ut på sök.
Har hittat några harar, driver bra, men inte några långa drev.
Antagligen har hon ännu inte kommit på hur hon skall "hålla kvar" haren - eller så har hon helt enkelt lite för bråttom.
Snobben, alias herr ferdinand, är åxå duktig som attan, men han tar det lugnare, det säkra före det osäkra m.a.o
Han arbetar långsammare, men är väldigt spårnoga.
Hans första hare är skjuten efter ett 150 meters mycket bra drev.
Lilla, goa Snobben - sin första hare 4,5 månad gammal.

Lite rapporter kommer in om andra Affe-barn som drivit.
I Vilas kull har alla tre valparna hunnit ha Jösse på benen, i Tuvas kull är det ett par stycken som visat att dom nog är blivande harhundar.
Greta, från Affes första kull med Tyra, kommer att starta på sitt första jaktprov. En av kullbröderna hade nog åxå kommit till start, men efter en större skada, så är han ordinerad vila kommande sex veckorna till att börja med.
Vi väntar med spänning att få höra mer från dom olika kullarna efter Affe.
Dom flesta är ju fortfarande bara valpar, men det är alltid lika roligt när man får veta att intresset hos dom finns!


Snobben med haren



Avslutar med en bild på mattes nalle, Bosse:






Hare gott allesammans

Kommentarer
Postat av: Therese

Va söt Rasmus är!

Och vad fin Bosse var på bilden, han såg verkligen ut som världens goaste nallebjörn!

2009-09-30 @ 18:21:58
URL: http://www.gladjedalen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0