Utebilder

Lite nya bilder från senaste dagarna här på Gyljen.

I går - Fredag - åkte vi ut på harjakt sedan Perra åkt till skolan.
Vi kom oss ut vid 08.30 - kanske nog så sent, men vill man iväg nästan hela familjen får man gott anpassa sig efter familjesituationen ibland.
Hasse hade redan hunnit vara ute en sväng tidigt på morgonen med Pia och Snobben.

Affe fick igång ett hardrev ganska snabbt - vid 13-tiden fick vi lov att avbryta det då det var dags att åka hem så vi skulle hinna före Perra.
Stackars Affe - man får inte ens arbeta ifred utan att husfolket skall lägga näsorna i blöt och förstöra dagsverket men sitt tjoande om att "nu åker vi hem"
Han funderar skarpt på att ta oss på dressyrkurs.......


Här gick jag med Affe - han fick igång haren en bit längre fram


Hasse ger bra service - ser till att elden sprakar och att kaffet är färdigt när jag är tillbaka


Hasse och Rasmus


En söt, blivande harjägare. "Skall börjas i tid....."



Är tröttsamt att jaga hare - men det är tillåtet med en skön tupplur



Pappa passar åxå på att vila........



En duktig Affe.......



Undrar vilken av dom jag ska ta idag..........blir nog den norröver......


Idag - Lördag, var Hasse först ut med valparna. Sedan tog vi en skogspromenad med dom gula innan Hasse skulle iväg och passa på älg.


En söt gosse på pappas rygg



Matte med dom gula: Jenna, Onni och Bosse - skitiga och blöta - men nöjda efter en timme i tung terräng

Tja, så är det väl dags att göra Hasse sällskap i snarklådan - det blir ju en ny dag i morrn, och Rasmus är inte den som ligger och drar sig - fast ibland önskar jag det. Tänk så jäkla skönt det skulle vara med en RIKTIG sovmorgon. Då menar jag inte till 9 eller 10 - utan dåligt samvete skulle jag gott kunna sova till långt in på dagen.....snark , så skönt det skulle vara.....

Ha det gott allesammans


Kommentarer
Postat av: Sibejorna

Vilka härliga höstdagar ni har.Njut i fulla drag så länge det varar.Å du skitiga hundar är lyckliga hundar

2009-09-18 @ 10:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0